lördag 14 mars 2009

Jag vill leva jag vill dö i norden..

Eller vill jag det? Idag gick jag besökte jag Sveriges mest besökta monopoliserade butiker, först apoteket och sedan till Systembolaget. Det slog mig hur styrd jag är, av vad staten väljer att jag ska ha för ögonskölj mot gruset i ögat och vilken brygd jag borde dricka. Vad underbart att känna att man själv inte kan tänka. På tal om propaganda kommer jag direkt att tänka på den största mediala möjligheten till masspropaganda i vår tid, kvällens final av melodifestivalen, varför försöker de inte styra de tre nånting miljoner tittare som de har mer? Antagligen för att SVT har lite integritet kvar men se upp om några år. Själv så tar jag enligt traditionen och undviker melodifestivalen och går på konsert med den grupp som enligt mig släppte 2008 års skönaste svenska album, Movits!.
So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

helt klart rise against. och du?

Petra sa...

När det gäller Melodifestivalen så blir jag gärna styrd... Vem vet hur länge alla monopol gäller...