fredag 6 mars 2009

Mysteriet med Franz Ferdinand

Av rubriken att döma kan man ju mycket väl tro att det är det gamla prinsmordet jag ska utreda, men det inser väl alla att jag aldrig skulle göra?

Nää, inlägget ska givetvis handla om Brittiska öarnas kanske bästa, men samtidigt också kanske sämsta indierock-band genom tiderna.

2004:
Franz Ferdinand släpper ett av 2000-talets absolut bästa album. Musiklyssnandet hemma på Klintvägen skulle aldrig bli sig likt. Take me Out, Jacqueline, Matineé och Michael. Hitkavalkad i ordets rätta bemärkelse!

2009:
Tonight: Franz Ferdinand släpps. FF:s 3:e studioalbum är så vedervärdigt att det lätt platsar på en topp-10-lista över dom största musikaliska besvikelserna jag upplevt! Jag vill inte ens recensera det, enbart för att spara på eventuella läsares öron!
USCH!

Men jag har bestämt mig. Bara för att deras två första skivor är så grymt überbra så kommer jag förlåta Alex's och grabbarna. Dom är fortfarande Bäst!

Inga kommentarer: